Tilgang til halvårsvurdering for foresatte

logo itslearning

Etter at Osloskolen har kommet i gang med Skoleplattform Oslo, vil halvårsvurderingene (tidligere kalt IUP) bli gjort tilgjengelig i «It’s learning». Det er ikke lenger mulig å få den skriftlige vurderingen på e- post.

For å komme til «It’s learning» må foresatte logge seg inn i Portalen via skolens hjemmeside. Foresatte kan logge inn via ulike kodesystemer de allerede bruker (MinID, BankID o.l). Når innloggingen er fullført, finnes «It’s learning»- ikonet under verktøy. Ved å trykke på ikonet åpner førstesiden seg, og foresatte har tilgang til alle sine barn som er elever ved skolen vår. Øverst på verktøylinjen i «It’s learning» finnes det veiledningsmateriell for foresatte dersom det oppleves vanskelig å finne halvårsvurderingene. Veiledningsmateriellet består også av instruksjonsvideoer, som kan være til god hjelp når man skal finne frem.