Førskoledag

Jenter i klasserom

Nå er smittevernet redusert til gult nivå for skolene. Dette ble meldt av regjeringen på onsdag 27.mai.  Smestad skole er i gang med å organisere for det. Vi har i den anledning bestemt oss for å likevel å ta inn kommende førsteklassinger til besøk på skolen. Vi tenker at det er viktig for barna å møte læreren sin og sitte i et klasserom før de går inn i lang sommerferie.

Klasselistene vil være klare i løpet av uke 24. De vil da bli sendt hjem på mail til dere. Klassene vil ha en førskoledag hver:

1A mandag 15.juni

1B tirsdag 16.juni

1C onsdag 17.juni

1D torsdag 18.juni

Førskoledagen vil vare en time med start klokken 08.45 og slutt klokken 09.45. En foresatt må følge barnet rundkjøringen/treet ved inngang B. Der vil læreren stå og ta imot barna. Foresatte skal ikke være med inn i bygget. Det er ikke nødvendig å ha med mat eller drikke til dette timesbesøket.

Foresatte skal hente barnet på samme sted som avlevering. I den timen elevene er inne kan foresatte gjøre det de ønsker. Det vil ikke være noe felles opplegg i regi av skolen. Dere vil få en mail med videolink i forkant av uke 24, hvor vi i ledelsen forteller dere om Smestad skole.

Denne informasjonen er sendt på epost. Ta kontakt med administrasjonen hvis det ikke er mottatt.