Takk for samarbeidet denne uken

Illustrasjon.

Lærerne våre har jobbet døgnet rundt for å lage varierte opplegg og tilrettelegge best mulig for ditt barn. Vi har vært skikkelig spente hvordan dette ville fungere, og vi har fått mange gode og motiverende tilbakemeldinger både fra elever og foresatte.

Vi ønsker imidlertid å være tydelige på følgende: Vi skal gi elevene våre og barna deres et godt faglig tilbud disse ukene, men samtidig skal vi ikke overlesse dem med arbeid slik at motivasjon og læringsglede forsvinner. Vi ønsker at mengden skolearbeid og det faglige nivået skal være akkurat passe for ditt barn, slik av vi klarer å holde på motivasjonen lenge- om det blir nødvendig. Vi ønsker også å unngå at dere må stå i kamper om skolearbeid som skaper konflikter i hjemmet. For å få dette til på best mulig måte, er tilbakemeldingen dere gir lærerne svært viktige.

Vi har en gjeng med fantastiske medarbeidere som fortjener skryt! Det er rørende å se hvordan alle ønsker å bidra til at våre elever blir ivaretatt på best mulig måte i denne tiden. Vi er også imponert over omstillingen og endringsstyrken våre kollegaer har vist den siste uken.

Som alle andre skoler har Smestad også et fagtilbud til elever av foreldre som har yrker som defineres som samfunnskritiske nøkkelroller. Per nå er det assistenter som har ansvar for tilsyn for dem på dagen. De gjør også en flott jobb for elevene som er på skolen. Vi vurderer fortløpende behov og bemanning rundt dette.

På Smestad er vi langt fremme i den digitale skolehverdagen. Dette har gitt både elever, lærere og ledere en stor fordel i disse dager. Vi har systemer som gir oss samhandlingsmuligheter uten at vi treffes fysisk. Vi har fått streng beskjed om at det skal være færrest mulig ansatte på skolen, så da er det viktig at vi kan kommunisere digitalt med hverandre.

Oslo kommune har opprettet en informasjonsside om korona. Denne siden oppdateres jevnlig. Her kan du finne svar på en god del spørsmål dere kanskje lurer på. https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/#gref

Ikke nøl med å ta kontakt med oss om dere lurer på noe. Kontaktinformasjon til ledelsen finner dere på skolens hjemmeside. Hils alle barna fra oss på skolen og si at vi er veldig glade i dem.

Vennlig hilsen ledelsen på Smestad skole

Lene Rønning-Arnesen, rektor